De WINSTZOEKER voor de Horeca-ondernemer

De WINSTZOEKER voor de Horeca-ondernemer

MENUKAART

Je menu-kaart is jouw beste en goedkoopste verkoper!

Als je het slim aanpakt zorgt de menu-kaart er voor dat je klanten automatisch de gerechten en drankjes nemen waarvan jij wenst dat ze gekozen worden.

En jij kiest natuurlijk voor de gerechten waar je de beste marge aan overhoud!

Zo kan een intelligent uitgedokterde menukaart er voor zorgen dat je tussen de 10% en 15% meer omzet haalt.

En dat is zuivere winst!

Even snel rekenen : €1000 omzet per dag

                                +10%

                                €100 per dag

                                x 6 dagen per week

                                x 50 weken

    extra winst van € 30.000 per jaar

Je moet daar vanzelfsprekend wel iets voor doen:

  • Rentabiliteit per gerecht bepalen :  Verkoopprijs MIN (Foodcost + Personeelskost)
  • Verkoopsanalyse : Populariteit van je menu-items bepalen

Volgende stap is dan bepalen welke producten we:

  • behouden

  • aanpassen

  • duurder of goedkoper aanbieden

  • schrappen

En dan de kaart zelf, die:

  • geeft een heldere uitleg bij bepaalde gerechten of dranken

  • zet de "slapers"(hoge marge, lage verkoop)  in een kadertje

  • vermeldt de desserts op een aparte kaart

  • bevat geen €-tekentjes

  • plaatst de minst winstgevende gerechten in het midden

  • ziet er online ook perfect uit

  • ...

En zo kan je dan een menukaart samenstellen die er voor zorgt dat je op het einde van de dag ook jouw boterham hebt verdiend!

Verlies echter niet uit het oog dat je gast centraal staat, hij mag nog steeds kiezen!

Maar jij, je mensen en je menukaart kunnen toch een aardig duwtje in de rug geven.  

Besteed je dit cijferwerk liever uit omdat je de tijd er niet voor hebt, aarzel dan zeker niet om me te contacteren!

Bovendien 4% subsidie mogelijk door de KMO Portefeuille.

Afbeeldingsresultaat voor kmo dienstverlener 2019

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x